A 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet módosításáról szóló 2/2015. (II. 3.) NGM rendelet szerint a számlázó szoftverekben ma már élesben működnie kell a NAV „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” funkciónak, amely a megadott időtartamú vagy sorszámú számlákról és nyugtákról elektronikusan tud adatot szolgáltatni a hatóságnak, megadott interface-en keresztül. Amely programban nincs megvalósítva ez a funkció, azt 2016. január 1-től kezdve nem lehet legálisan használni!

 

Sokaknál problémát okoz, hogy a partner címadatok rögzítését immár korlátok közé szorítja az interface, az exportálási adatszerkezet elvárja, hogy mind a számlakibocsátó, mind a számlabefogadó cím adatait megbontva kell kezelni (külön mező az irányítószám, település, közterület, stb... adatoknak).

A NAV egy állásfoglalást is kiadott, miszerint az interface-nek nem megfelelő rögzítést, a címadatok ömlesztett, egy mezőben történő szolgáltatását nem fogják elfogadni!

A WinDirect rendszerben már a kezdetek óta lehetőség van a címadatok szétbontott formában történő rögzítésére, így a WinDirect ERP-ben nem jelent problémát az ennek megfelelő kezelés.

Amennyiben az Ön szoftverében

  • nem sikerül dűlőre jutni az adatszolgáltatási funkcióval,
  • netán pont ezáltal lenne szükség egy adat-tisztítással, adat-újraszervezéssel egybekötött, az eddiginél többet tudó új vállalatirányítási rendszer bevezetésére,

(pláne hogy a rendeletnek megfelelő exportálási lehetőségnek mindenképpen működnie kell), elérhetőségeinken várjuk a jelentkezését, amennyiben Önöknek is szükséges megfelelő megoldás a jogszabályi elvárások szerint.

A WinDirect ERP rendszer honlapján részletesen is megismerkedhet a rendszerrel, annak moduljaival, lehetőségeivel.

 

UPDATE!

Egy újabb NAV állásfoglalás szerint a címadatok megbontását a kötelezőről "törekedni kell" kifejezésre mérsékelték!

A szöveg konkrétan így szól:

"Az XSD sémában a 10 féle címadat közül csupán 3, azaz az irányítószám, a település és a közterület neve tartozik az ún. kötelező mezők közé. Ezeket szükséges elkülöníteni. Azonban a közterület neve egy 1-100 karakterig terjedő szöveges mező, így például az XSD szerint elfogadható az a megoldás, ha az irányítószám és város megjelölésén kívül minden címadat ebben a mezőben szerepel, vagyis nem lesz hibás az XML állomány. Ugyanakkor az adózóknak törekedniük kell arra, hogy lehetőleg teljes körű adatszolgáltatást nyújtsanak."

Az erről szóló NAV hírlevelet itt lehet elérni.